رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند اما تا دریا آرام شد خود را اسیر تور صیاد دیدند ...

تلاطم زندگی ما هم حکمتی دارد ....کاش از خدا بخواهیم:


دلمان آرام شود نه دریای دور وبرمان

پ.ن:...

به جای ...خیلی نوشته بودم اما پاکش کردم همون سه نقطه بهتره.

از همه دوستای خوبم مخصوصا عمه عزیز.آقا ابراهیم .دونده عزیز.زهرا عزیز.لیلی عزیزخیلی خیلی ممنونم که به یادم بودن ...منم به یادتون هستم.




نظرات 53 + ارسال نظر
Ahmad جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.saiamaksmr.blogfa.com/

سلام
از وبت خیلی خوشم اومد
مرحبا به این تفکر زیبا

ابراهیم .... أفتاب جماران جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ب.ظ http://jamaran110.blogfa.com

سلام
جالبه همین چند دقیقه قبل توفیقی بود که قرآن بخونم. آیات سوره ی مبارکه ی فتح. به یاد خیلی از بزرگواران از جمله شما و ابوی گرامیتون افتادم. خصوصا وقتی که این مبارکه رو خوندم:
فانزل الله سکینته علی رسوله و علی المؤمنین

بعد اومدم اینجا و دیدم پستتون کاملا مقارن با این آیه است. عالی بود.

همیشه آرام باشید. ضمنا جز وظیفه ی برادرانه کاری نکردم و در ازای انجام وظیفه، تشکر لازم نیست.

... و هیئ لنا من امرنا رشدا

ammeh جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 ب.ظ

salam.khosh oomadi.

محمدعلی یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ب.ظ http://kheimeh.persianblog.ir/

سلام
کم پیدا که هستید و بعد از این همه مدت فقط سه تا نقطه؟ امیدواریم خوب باشید هر جا که هستید

ی دوس دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ق.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلام عزیز دل
چیرا پاکش کردی بابا
هر چ میخواهد دل تنگت بگو

ammeh سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ق.ظ

شهادت امام صادق رو تسلیت عرض می کنم

دونده سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام
برات دعا میکنم

خوب باشی

ammeh چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

سلام... شهادت امـام صــادق (علیه السلام) تسلیت.. . ممنونم که به من سر زدین.

ammeh چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام... شهادت امـام صــادق (علیه السلام) تسلیت.. . ممنونم که به من سر زدین.

ابراهیم ... آفتاب جماران پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.jamaran110.blogfa.com

سلام
حال ابوی؟
با یک تشکر بسیار بسیار کوچک از شما به روزم

عاشق خدا جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.ممنوم از اینکه در ختم قرآن و صلوات شرکت کردید.جزء 15و17 به همراه 28 بار امن یجیب... به نام شما ثبت شد.
التماس دعا

عمه جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 ب.ظ


جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد
ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد


بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم
مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد


شاید این باغچه ده قرن به استقبالت
فرش گسترده و در دست گلایل دارد


تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز
ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد


کودکی فال فروش است و به عشقت هر روز
می خرم از پسرک هر چه تفال دارد


یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت
یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد


هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها
تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد

ammeh شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:08 ق.ظ


[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]

سید@ یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ب.ظ http://erfan80.persianblog.ir/

قال اَبی عَبدِاللهِ عَلَیِه السَّلامْ:

« اِنَّ لِلّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ وَ هُوَ المَدینَةُ، وَ لِاَمیرِالمُؤمِنین حَرَماً وَ هُوَ الکُوفَةُ، وَ لَنا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدفَنُ فیها اِمرَأةُ مِن وُلدى تُسَمّى فاطِمَةُ، مَن زارَها وَجَبَت الجَنَّةُ »



امام صادق علیه السلام فرمودند:

خداوند داراى حرمى است که آن مکّه است، و پیامبرش هم حرمى دارد که مدینه است، و امیرالمؤمنین هم حرمى دارد که کوفه است. و ما هم داراى حرمى هستیم که قم است و به زودى بانویى از فرزند من آن جا دفن مى شود که نامش فاطمه است، هرکسى او را زیارت کند، بهشت بر او واجب مى شود.



بحارالأنوار، ج 57، ص

عاشق خدا پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ق.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.برای ختم صلوات منتظرتون هستم.[گل]

اول ضمیر مفرد غائب کجایی؟؟ شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ق.ظ http://www.c100o13yar.blogfa.com

شاید آنروز که سهراب نوشت:
"تا شقایق هست زندگی باید کرد"
خبری از دل پر درد دل یاس نداشت، باید اینطور نوشت:
چه شقایق باشد چه گل پیچک چه گل یاس، جای یک گل خالیست، تا نیاید مهدی، زندگی زیبا نیست...
تعجیل در امر فرج صلوات

دونده شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:23 ب.ظ

عاشق خدا پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام. میلاد امام رضا (ع) را به شما تبیریک میگم.
چقدر زیبا است که تولد امام رضا (ع) روز جمعه است.
برای ختم صلوات هدیه به امام رضا (ع) و امام زمان (ع) منتظرتون هستم.
در این شب و روز جمعه بیش از هر وقت دیگری به دعای شما محتاجم.
التماس دعا
[گل]

ammeh جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ

سلام، عیدت همیشگی ومبارک ،اگه تاشب نمیومدی تو اینهمه شلوغی میزنگیدم.

ی دوس جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:06 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلام عسیسم
کوجایی تو
دلم خیلی تنگیده براتا
ی خبر از خودت بهم بده دوس جون

ابراهیم ... آفتاب جماران دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:07 ب.ظ http://www.jamaran110.blogfa.com

سلام
آمدنم از سر تکلیف بود و عهدی
رفتنم هم
جز دستور خدا کار دیگری نکردم

مرحله ی سختی بود: باید بدون اطلاع قربانی می کردم


آفتاب جماران: ما مأمور به انجام تکلیفیم نه نتیجه

حقتان بر گردنم هست و دعاگویم

سلام

رفتنتون خیلی سنگینه...

امیدوارم به زودی برگردین

سالم وسعادتمند باشید

ammeh سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

مثنوی عاشقان

شاعر : سید حسن حسینی

بیا عاشقی را رعایت کنیم
ز یاران عاشق حکایت کنیم

از آن ها که خونین سفر کرده اند
سفر بر مدار خطر کرده اند

از آن ها که خورشید فریادشان
دمید از گلوی سحر زادشان

غبار تغافل ز جانها زدود
هشیواری عشقبازان فزود

عزای کهنسال را عید کرد
شب تیره را غرق خورشید کرد

حکایت کنیم از تباری شگفت
که کوبید درهم، حصاری شگفت

از آن ها که پیمانه «لا» زدند
دل عاشقی را به دریا زدند

ببین خانقاه شهیدان عشق
صف عارفان غزلخوان عشق

چه جانانه چرخ جنون می زنند
دف عشق با دست خون می زنند

سر عارفان سرفشان دیدشان
که از خون دل خرقه بخشیدشان

به رقصی که بی پا و سر می کنند
چنین نغمه عشق سر می کنند:

«هلا منکر جان و جانان ما
بزن زخم انکار بر جان ما

اگر دشنه آذین کنی گرده مان
نبینی تو هرگز دل آزرده مان

بزن زخم، این مرهم عاشق است
که بی زخم مردن غم عاشق است

بیار آتش کینه نمرود وار
خلیلیم! ما را به آتش سپار

در این عرصه با یار بودن خوش است
به رسم شهیدان سرودن خوش است

بیا در خدا خویش را گم کنیم
به رسم شهیدان تکلم کنیم

مگو سوخت جان من از فرط عشق
خموشی است هان! اولین شرط عشق

بیا اولین شرط را تن دهیم
بیا تن به از خود گذشتن دهیم

ببین لاله هایی که در باغ ماست
خموشند و فریادشان تا خداست

چو فریاد با حلق جان می کشند
تن از خاک تا لامکان می کشند

سزد عاشقان را در این روزگار
سکوتی از این گونه فریادوار

بیا با گل لاله بیعت کنیم
که آلاله ها را حمایت کنیم

حمایت ز گل ها گل افشاندن است
همآواز با باغبان خواندن است

عاشق خدا چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.برای ختم صلوات منتظرتون هستم.
التماس دعا
[گل]

ammeh جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ق.ظ

سلام، قربون دختر باهوش ومهربونم ،آره عزیز دلم . حالت خوبه فاطمه جان .کم پیدایی ِتو بخاطر کاره یا حال بابای شما؟ انشالله خیر باشه.

ammeh جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ

فاطمه جان دفعه قبل هم برات نوشتم :حالش خوبه گفت هرکی(شما) پزسید بگم تکلیفم انجام داد م همین وبرای خوندن مطالب میام

ammeh جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ق.ظ

۵صلوات برای عاقبت بخیریت :اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم...اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم...اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم...اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
...اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

ممنون خیلی جایزه خوبی بود

انشالله شما هم سالم وعاقبت بخیر باشید عمه مهربونم

ammeh یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:09 ق.ظ





شب بود و نسیم بود و باغ و مهتاب

من بودم و جویبار و بیداری آب

وین جمله مرا به خامشی می گفتند

کاین لحظه ی ناب زندگی را دریاب

دونده چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام
شبت به خیر
امید که خوب باشی
التماس دعا
همین
تمام

ammeh چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من
به ما درد دل انشا کن ،مداوا کردنش با من

اگر گم کرده ای ای دل کلید استجابت را
بیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با من

بیفشان قطره ای اشکی که من هستم خریدارش
بیاور قطره ای اخلاص ،دریا کردنش با من

اگر درها به رویت بسته شد دل بر مکن باز آی
در این خانه دق الباب کن، وا کردنش با من

به من گو حاجت خود را اجابت می کنم آن را
طلب کن آنچه می خواهی، مهیا کردنش با من

چو خوردی روزی امروز ما را شکر نعمت کن
غم فردا مخور، تامین فردا کردنش با من

به قرآن آیه رحمت فراوان است ای انسان
بخوان این آیه ها، تفسیر و معنا کردنش با من

بیا قبل از وقوع مرگ روشن کن حسابت را
بیاور نیک و بد را ،جمع و منها کردنش با من

اگر عمری گنه کردی مشو نومید از رحمت
تو توبه نامه را بنویس ،امضا کردنش با من

اول ضمیر مفرد غائب کجایی؟؟ پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ق.ظ http://www.c100o13yar.ir

سلام
متنه رو نخونده بودیمش لااقل خبری می دادین بعد

ammeh پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:44 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

سلام ...فردا ۲۵ ذیقعده وروز دحوالارض ،این بنده روسیاه راازدعاهاتون بی نصیب نگردانید ص۵۰۱ مفاتیح

عاشق خدا پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.بی صبرانه منتظرتون هستم...
اللهم عجل لولیک الفرج
[گل][گل][گل]

ammeh شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ق.ظ

(قَدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّیهَا*وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّیهَا) هر کس نفس خود را تزکیه کند رستگار شده، و آن کس که نفس خویش را با معصیت و گناه آلوده سازد نومید و محروم گشته است.»(سوره شمس - آیه‏9 و 10)

ammeh یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:22 ق.ظ

ای خوشا سودای دل از دیده پنهان داشتن
مبحث تحقیق را در دفتر جان داشتن

دیبه‌ها بی کارگاه و دوک و جولا بافتن
گنجها بی پاسبان و بی نگهبان داشتن

بنده فرمان خود کردن همه آفاق را
دیو بستن، قدرت دست سلیمان داشتن

در ره ویران دل، اقلیم دانش ساختن
در ره سیل قضا، بنیاد و بنیان داشتن

دیده را دریا نمودن، مردمک را غوصگر
اشک را مانند مروارید غلطان داشتن

از تکلف دور گشتن، ساده و خوش زیستن
ملک دهقانی خریدن، کار دهقان داشتن

رنجبر بودن، ولی در کشتزار خویشتن
وقت حاصل خرمن خود را بدامان داشتن

روز را با کشت و زرع و شخم آوردن بشب
شامگاهان در تنور خویشتن نان داشتن

سربلندی خواستن در عین پستی، ذره‌وار
آرزوی صحبت خورشید رخشان داشتن

ammeh چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:35 ق.ظ

برج البحرین یلتقیان،وصلت دو دریا مبارک باد!

ammeh شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

غفلت اگر که دامن ما را رها کند
دل دائما هوای حریم شما کند

بودن میان روضه ی تو اعتبار ماست
ما را خدا زروضه مبادا جدا کند

مالم اگر حلال بود خرج روضه است
تا مادرت به روزی ما اعتنا کند

باشد صله به مادر تو گریه بر غمت
در بین گریه فاطمه ما را دعا کند

قیمت بده به ما که نداریم ارزشی
شاید خدا که هستی ما را فدا کند

ما خلق گشته ایم شبیه شما شویم
چشمان ما به چشم شما اقتدا کند

بی غسل و بی کفن شدنم آرزو بود
ارباب ما بگو زعنایت خدا کند

باید زچشم حضرت عباس روضه خواند
شاید خدای قسمت ما کربلا کند

با دیده ای که تیر میانش نشسته است…
آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کند

جواد حیدری

عاشق خدا دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.شهادت امام محمد باقر (ع) را به شما تسلیت میگم.
از شما دعوت میکنم تا در ختم صلوات در شب عید قربان شرکت کنید.
لطفا شما هم در ثبت بقیع در یونسکو شریک شوید.
التماس دعا

عمه سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

مسلم غریبم من

شاعر : عباس عنقا

چه بگویم ز عطر گیسویت

چه نویسم ز خوبی رویت

گر به زلفش نمی‌رسد دستم

همه جا من به یاد او هستیم

از همان کودکی گرفتارم

عاشقم، عاشق رخ یارم

مسلمم، مسلم غریبم من

کشته خنجر حبیبم من

نوبهارم غروب پاییز است

قصه غصه من غم‌انگیز است

خون بنوشم به جای آب، حسین

تا سلامم رسد جواب، حسین

کوفیان را دگر وفایی نیست


عهد آنان بجز ریایی نیست

با لب پاره بر سر دارم

بی‌سر از بام غم نگون‌سارم

اولین عاشق قتیلم من

پور رزمنده عقیلم من

هر که در راه من قدم برداشت

بر سر بام حق علم افراشت

راه من راه عشق و ایمان است

برگی از دفتر شهیدان است

چشم «عنقا» گُهر فشان گردید

در ره دوست بی‌نشان گردید

دونده سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ب.ظ

بازم منتظرت هستم
وقتی دوباره نت وصل شد



چشم انتظارم

عمه چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir


امام باقر علیه السلام :
سَلامَةُ الدّینِ وَ صِحَّةُ البَدَنِ خَیرٌ مِنَ المالِ وَ المالُ زینَةٌ مِنْ زینَةِ الدُّنیا، حَسَنَةٌ؛
سلامتى دین و تندرستى از ثروت بهتر است. و مال، زینتى از زینت‏هاى دنیاست که خوب است.
اصول کافى (باترجمه): ج 3، ص 306

ی دوس چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:23 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
آجی جونی کوجااااااااااااااااااااااااایی
دلمان بسی تنگیده است از برای نوشته هایت
مارو نمیبینی خوشی
امیدوارم ایام ب کامت باشه
مواظب خودتم باشیا

عمه پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ق.ظ

نخواه خسته دلی پشت درب بسته بماند

نخواه بال و پرم بیش از این شکسته بماند

که روی من به کسی جز خود تو باز نباشد

به جز تو سمت کسی دست من دراز نباشد

مرا به خویش تو یک لحظه بی ولی نگذاری

ولی ِ نعمت من را به جز علی (ع) نگذاری

التماس دعا

عمه یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ق.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir


امام على علیه ‏السلام فرمودند :کسى که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشى را از دست نداده است . غررالحکم ، ح 8126

دونده یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام عزیزم
خوبی؟
هنوز نیامدی به اینترنت؟

منتظرت هستم شدید
عکسهای پاییزم رو هم گذاشتم. بیا ببین عزیزم

دونده چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام ابجی
خوشحالم کردی اومدی...

ببخش که عکسه باعث رنجش ات شد!
اون عکسه رو با عکسهای خوشگل گذاشتم تا زهرش خنثی بشه. بدین دلیل!

عمه جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:42 ب.ظ http://tooshkeh.persianblog.ir

به یقین دست خدا دست پیمبر هم هست
پس تو با دست خودت این همه بالا رفتی

باید این راه به دست دگری حفظ شود
علّت این بود که تا خیمه ی زهرا رفتی



تو ولی هستی و منجی ولایت زهراست
تو هدایت گری و نور هدایت زهراست



آی مردم بخدا نیست کسی بر تر از این
ازلی طینت اول تر و آخر تر از این

تا به حالا که ندیدند و بعد از این هم
اسد الله ترین حضرت حیدرتر از این

هیچ کس نیست گه عقد اخوت خواندن
بهر پیغمبر اسلام برادرتر از این

رفت از شانه ی معراج نبی بالاتر
بخدا هیچ کجا نیست کسی سرتر از این

آن دو تا ذات در این مرحله یک ذات شدن
این پیمبر تر از آن، آن پیمبر تر از این



دست گرم پدر فاطمه در دست علی ست
بعد از این بار نبوت همه در دست علی ست

دونده جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ب.ظ

سلام عزیز
امدم عید رو تبریک بگم

التماس دعا

عمه یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ق.ظ



سلام بر لب عطشان سیّدالشّهدا
به گیسوان پریشان سیّدالشّهدا
یاحسین

دونده شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام و خدا قوت

امیدوارم خوب باشی ابجی

عمه شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:40 ق.ظ

شرط عشق

شاعر : هاشم وفایی

پیش از آنی که عزادار محرم باشی
سعی کن در حرم دوست تو محرم باشی

خاک از حُرمت شش گوشه او حُرمت یافت
گر شوی خاک رهش قبله عالم باشی

منزلت نیست تو را بی مدد مهر حسین
گرچه موسی شوی و عیسی مریم باشی

گرچه نیکوست به اندوه و غمش ناله زدن
سعی کن زینت این روضه و پرچم باشی

همره زمزم اشکی که تو را بخشیدند
می توان مُحرم بیت الله اعظم باشی

شادی هر دو جهانت به خدا تأمین است
گر در این ماه عزا همسفر غم باشی

صاحب بزم حسین است، علی و زهرا
نکند غافل از این محفل ماتم باشی

به همان دست و سر و سینه مجروح قسم
شرط عشق است بر این زخم تو مرهم باشی
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد