رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

خط افغانی

از اون جایی که چند وقت بود وخط من هیچ پیشرفتی نکرده بود استادم بهم پیشنهاد دادند که استادم رو عوض کنم بلکه فرجی بشه....منم قبول کردم


جلسه اول با استاد جدید چند نمونه از خطم رو بردم و استاد منو با خطم روانشناسی کرد و حالات روحیم رو موقع نوشتن خط گفت و خدائیش درست هم گفت ومن هم مات ومتحیر وبسیار خوشحال که عجب استادیه...


دوشنبه یه چلیپا نوشته بودم و گذاشتم روی میز استاد

خوب به خطم نگاه کرد وبعد پرسید :به نظرتون افغانی ها قشنگن؟؟؟

و منتظر جواب من نشد و خودشون ادامه دادند که افغانی ها به خصوص افغان های شمال افغانستان اعضای صورتشون چشم و بینی ولب به تنهایی که نگاه کنی در نهایت زیبایی هست اما وقتی کل صورت رو در نظر بگیری زیبایی آنچنانی به چشم نمیاد حالا مثل خط شماست!


این کشیده یک کشیده به تمام معناست

دوایر رو خوب نوشتین

و....

اما در کنار هم خوب قرار نگرفته و خوب ترکیب نشده و به خاطر همین ما زیبایی خط رو نمی بینیم!



بسیار تعبیرات جالب وجدیدی در مورد خط نستعلیق داره...

بسیار سفارش میکنه که سعی کنیم با وضو خط بنویسیم

نکات ظریف دینی رو میگه که با این که خودم بعضیاش رو می دونم اما شنیدن از ایشون یه لطف وتاثیر خاصی داره



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد