رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

افلا یتدبرون القران

بسم الله الرحمن الرحیم


ویل للمطففین               وای بر کم فروشان                   (سوره مبارکه مطففین آیه1)


تفسیر نمونه:


این در حقیقت اعلان جنگى است از ناحیه خداوند به این افراد ظالم، ستمگر و کثیف، که حق مردم را به طرز ناجوانمردانه اى پایمال مى کنند.


«وَیْل» در اینجا به معنى «شر»، یا «غم»، و «اندوه» یا «هلاکت»، یا «عذاب دردناک»، و یا «وادى سخت و سوزانى در دوزخ» است، و معمولاً این واژه به هنگام نفرین و بیان زشتى چیزى به کار مى رود، و با این که تعبیرى است کوتاه اما مفاهیم زیادى را تداعى مى کند.


مسأله کم فروشى به عقیده بعضى معنى وسیعى دارد، که هرگونه کم و کسر گذاردن در کار و انجام وظایف فردى و اجتماعى و الهى را شامل مى شود.


پ.ن:

من ودوستام در این آیه تدبر کردیم وبعضی از موارد کم گذاشتن رو تو زندگی شخصی خودمون پیدا کردیم (چون به قول استادم موقع تلاوت قران باید فکر کنیم که مخاطب خدا در هر آیه من هستم)


کم گذاشتن بنده برای معبودش(گاهی برا همه چیز وهمه کس وقت داریم وسرحالیم ولی وقتی نوبت به خدا میرسه...)


کم گذاشتن والدین در تربیت ومحبت به فرزندشون


کم کذاشتن زن(مرد) در توجه ومحبت به همسرش


کم گذاشتن استاد در آموزش


و...


امیدوارم در انجام هیچ کدوم از وظایفمون کم نذاریم