رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

خدایا شکرت که تو خدای منی...

در ثواب سجده ی شکر نمازهای واجب در حدیث وارد شده است که:


هنگامی که انسان نماز بخواند وسجده شکر به جاآورد خداوند حجاب مابین او وفرشتگان را برمی


دارد  و می فرماید ای فرشتگان من به بند ه ی من نگاه کنید که نماز را به جا آورده وسپس


سجده ی شکر در برابر این نعمت به جا آورده است.


ای فرشتگان من! پاداش او چه چیز است؟!


فرشتگان می گویند :ای پروردگار ما! رحمت تو!


پروردگار می گوید: رحمت من او را فرا می گیرد ودیگر چه چیزی است؟!


فرشتگان می گویند:ای پروردگار ما! کفایت مهمات او


پروردگار می فرماید:من مهمات او را کفایت می کنم ودیگر چه چیز است؟!


در این حال هیچ یک از اقسام خیر را فرشتگان به جای نمی گذارند مگر این که می شمرند.


خدای مهربان می فرماید:ای فرشتگان من ! از این که بگذریم چه چیز می باشد؟


فرشتگان می فرمایند:ای پروردگار ما! بدان علم نداریم.


خداوند می فرماید:


من از او سپاسگزاری می کنم همان گونه که او سپاس مرا به جا آورده...


وبا فضل ومهربانی به او رو می کنم...


و وجه وسیمای خود را به او نشان می دهم...


پ.ن:

سجده شکر بعد از نماز یادمون بمونه...

این مطلب رو از کتاب لقاءالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی نوشتم

بهتون پیشنهاد می کنم این کتاب رو بخونید

هر صفحه از این کتاب رو که می خوندم به این نتیجه می رسیدم که خدا چقدر عاشق بندهاشه...


نظرات 9 + ارسال نظر
صهبانا دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:40 ق.ظ http://sahbana.ir

سلام
ممنون از این هدیه ی الهی و معنوی شما ... انشاءالله دستگیر عالم دیگرمان باشد ...

سعادتمند و سلامت باشید.

سلام
ممنون از حضورتون
انشاءالله...


شما هم سعادتمند وسالم باشید

آرتا دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ http://arta1990.blogfa.com

دلتنگی

عین آتش زیر خاکستر است

گاهی فکر می کنی تمام شده

اما یک دفعه

همه ات را آتش می زند...

رضاربیعی دورابی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ http://azadeh-tanha732.persianblog.ir

سلام وب باحالی دارین به خصوص مطلب های باحالی دارین . . . مرسی استفاده کردم ... ... ... اگه وقت کردین یه سری به وبم بزنین خوشحال میشم ... ... ... منتظرم

سلام
ممنون
حتما میام

باشو دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام فاطمه جونم خدا مهربانی ولطفش بیشماره .فقط من حقیر شرمنده وروسیاه درگاهشم .

سلام عمه جون
فدای خدای مهربون

باشو سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام باعکس العمل شیطان بروزم

سلام
چشم اومدم

ابراهیم ... آفتاب جماران سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ http://www.jamaran110.blogfa.com

یارب از نیست به هست آمده از لطف توییم
آنچه هست از نظر لطف تو پنهانی نیست
گر برانی ز کرم بنده و مخلص خوانی
روی نومیدیم از حضرت سلطانی نیست
نا امید از در لطف تو کجا شاید رفت
تو ببخشای که درگاه تو را ثانی نیست.

یارب بکرم بر من درویش نگر
در من منگر بر کرم خویش نگر
هر چند نیم لایق بخشایش تو
بر حال من خسته دلریش نگر

---
ممنون از شعر زیباتون

محمد چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ http://gandomzareman.persianblog.ir

سلام. خیلی امیدوار کننده بود.

سلام

باشو پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام .حالت خوبه؟

سلام

باشو جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ق.ظ

سلام.بیا به خانه ی الاله هاسری بزنیم
زداغ بادل خودحرف دیگری بزنیم
به یک بنفشه صمیمانه تسلیت گوییم
سری به مجلس سوگ کبوتری بزنیم

سلام
منم شهادت امام محمد باقر (ع)بهتون تسلیت میگم
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد