رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

ماه ترین ماه خدا


   امام باقر (ع): روزه و حج ، آرامبخش دلهاست. (میزان الحکمه حدیث 10917)


امام صادق (ع): روزه دار را دو شادى است: یک شادى هنگام گشودن روزه اش و شادى دیگر هنگام دیدار با پروردگارش. (میزان الحکمه حدیث 10936)


  فاطمه زهرا (ع): اگر روزه دار زبان وگوش و چشم و اعضا و جوارح خود را نگه ندارد ، روزه به چه کار او مى آید؟ (میزان الحکمه حدیث 10953)


  امام صادق (ع): هر که در یک روزبسیار گرم براى خداى عزوجل روزه بگیرد و تشنه شود ، خداوند عزوجل هزار فرشته بر اوبگمارد که بر چهره اش دست نوازش کشند و بشارتش دهند و چون افطار کند ، خداى عزوجل فرماید: وه ، چه خوش است بوى تو و روح تو. (میزان الحکمه حدیث 10962)


پ.ن:

خدایا شکرت که یک ماه رمضان دیگه رو درک کردم...التماس دعا

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد علی جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ب.ظ

سوی بهشت عدن یکی نردبان کنم یک پایه از صلات و دگر پایه از صیام
ناصر خسرو

سلام
ممنون از حضورتون ماه بندگی خدا بر شما هم مبارک

کاش آدرس میذاشتید

عمه جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ب.ظ


با سنگ هر گناه پرم را شکسته ام
آه ای خدا ، خودم کمرم را شکسته ام

نه راه پیش مانده برایم نه راه پس
پلهای امن پشت سرم را شکسته ام



من دانه دانه اشک خودم را فروختم
نرخ طلایی گهرم را شکسته ام

دیگر مرا نشان خودم هم نمی دهند
آیینه های دور و برم را شکسته ام

دنیا شکست خورده تر از من ندیده است
حالا به سنگ خورده ، سرم را شکسته ام

آرام کن مرا و در آغوش خود بگیر
حالا که بغض شعله ورم را شکسته ام

راهم بده به باغهای شجرهای طیبه
من توبه کرده ام ، تبرم را شکسته ام

حالا ببین که به غیر از گدا شدن
در پیشگاه تو هنرم را شکسته ام





شاعر:علی جعفری

سلام عمه جان

ممنون از هدیه زیباتون خیلی قشنگه

دونده شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:30 ق.ظ

احادیث زیبایی بود
ممنونم
خوشا به حال روزه داران واقعی.........

خوشا به حالشون...

ابراهیم ... آفتاب جماران شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ق.ظ http://jamaran110.blogfa.com

سلام
چه عنوان زیبایی
ماه ترین ماه خدا
و چه احادیث زیباتر و کاربردی
هر یک درسی تام است برای انسان سازی
تفیقتان مدام
اوقاتتان قرین نور و سرور
برای سحرها به روزم

سلام

طاعاتتون قبول خدای مهربون

چشم میام
بابت تاخیر ببخشید...

محمد شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام
ممنون از حدیثای خوبتون

سلام

ممنون از حضورتون

محمد علی یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ

http://kheimeh.persianblog.ir/
سلام مجدد
فکر کردم آدرس دارید
چون همیشه سر میزنم، فکر می کنم قبلا هم نظر گذاشته بودم
به هر حال ببخشید

سلام مجدد

ممنون آدرس گذاشتید
فکر کنم بار اوله نظر گذاشتید

عمه دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:03 ق.ظ

یک دختر و آرزوی لبخند که نیست
یک مرد پر از کوه دماوند که نیست
یک مادر گریان که به دختر می گفت:
بابای تو زنده است... هرچند که نیست

دونده دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام خواهر
خوبی؟ فکر کنم خیلی گرفتاری
آمدم احوالپرسی
امیدم خوب باشی
طاعاتت قبول
سلامت باشی
التماس دعای مخصوص

ابراهیم ... آفتاب جماران دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ق.ظ http://www.jamaran110.blogfa.com

سلام مجدد
و عرض تبریک و آرزوی طاعات مقبوله

در تاخیرتان: کم کم نگران سلامت تان شدم
اعتکاف عبادیتان مبارک
ولی یه خبر از سلامتی خواهرم به من برسه خوشحال میشم

سلام مجدد

ببخشید نگرانتان کردم به نت دسترسی نداشتم

ممنون از لطفتون

دونده سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام
کجایی شما؟ نگرانت شدم
دلم واست تنگ شده
رفتی مسافرت؟!! پس بچه هات رو چیکار کردی؟!!!
کجاااااااااااااایی؟

سلام
همین دور وبرا

دل منم برات خیلی خیلی تنگیده بود

بچه هام که تا آخر دوره آزمایشی نمی تونم رهاشون کنم

اول ضمیر مفرد غائب کجایی؟؟ شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:48 ب.ظ http://www.c100o13yar.blogfa.com

سلام
احادیث تامل برانگیز و شیرینی بودن به خصوص حدیث آخر از امام صادق
موفق باشید

سلام
خوشحالم که دوباره برگشتین

سالم وسعادتمند باشید

ی دوس یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

عالی بودن عزیزم مخصوصا آخرین حدیث
بوووس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد