رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

رفیق شفیق

یا رفیق من لا رفیق له

معرفت به امام زمان!

امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمودند:

ای مردم! خداوند متعال بندگان را نیافرید مگر برای این که او را بشناسند.

پس هنگامی که او را بشناسند بندگی او خواهند کرد .

هنگامی که او  را بندگی کردند با عبادت او از عبادت غیر او بی نیاز می گردند.

شخصی پرسید :

معنای شناخت خدا چیست؟

امام فرمودند:

معرفت خدا عبارت است از این که اهل هر زمان امامی را که اطاعتش بر آنان واجب است را بشناسند.


پ.ن:

این روزا به این فکر می کنم که معرفت اصحاب امام حسین(ع) به ایشون چه معرفتی بوده که لحظه یی امام زمانشون رو تنها نذاشتند؟


چی کار کرده بودند که به این درجه رسیدند؟


وقتی می بینم میون اون همه آدم فقط 72 نفر معرفت حقیقی به امامشون داشتن فکر می کنم شناخت امام کار ساده یی هم نیست!


چی کار کنیم تا معرفت ما هم نسبت به امام زمانمون مثل اصحاب امام حسین باشه؟

من نمی دونم اگه کسی می دونه بهم کمک کنه!


یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه








نظرات 23 + ارسال نظر
باشو جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام مطلب خوبی روعنوان کردی ولی من امروز یه جایی خوندم نوشته بود اونها ازاولیا الله هستند وخودتان رابااونها مقایسه نکنید سعی کنید معرفت بیشترداشته باشیدبه ایشان.نه مثل ایشان بشوید

ابراهیم .... آفتاب جماران شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:05 ق.ظ http://jamaran110.blogfa.com

سلام
متن زیبا و قابل تأملی هست
به حقیقت همینه که خود امیر المؤمنین هم فرمودند : ان امرنا صعب مستصعب/ همانا امر ولایت ما سخت و پیچیده و در طلب سختیهاست.
اگر مقصود از شناخت فقط ظاهری بود که معرفت کوفیان به ائمه بیشتر بود. معرفت یعنی اینکه حضرات رو از دل بشناسیم. ««حق امام »»بر گردن خودمون رو بشناسیم.
روایت مشهوری که امام باقر به یکی از اصحاب خود فرمود بیا تا به مسجد برویم. هنگام خروج مسلمین از مسجد سؤال کن که آیا امروز امام باقر رو ندیدی؟و به امر ولایی و اذن الهی،حضرت از دیده ی سر مسلمین غائب شد. جالب اینجاست که همه ی مسلمین و شیعیان نتوانستند حضور امام را تشخیص دهند. بجز ابوبصیر که به ظاهر کور بود. ابوبصیر در جواب سائل گفت: مگه کوری؟ دست امام در دست توست!

آسمان شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ب.ظ

سلام دوست خوبم

مجبور شدم آدرس وبم رو عوض کنم خوشحال میشم بازم سر بزنی دوست گلم

http://asemanea7.blogfa.com

اول ضمیرمفردغائب کجایی؟؟ شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:00 ب.ظ http://www.C100o13yar.blogfa.com

سلام
متن زیبا وقابل تاملی بود ولی بیش از همه غم انگیز بود
از اون جهت که تو اون دور و زمون اون مردم امام رو در بین خودشون داشتن ولی هنگام سر دادن ندای هل من ناصر ینصرنی توسط امام فقط 72 نفر حاضر شدن لبیک بگن
ولی دوره ی ما که امام زمانمون به ظاهر دربینمون نیست وهر روز داره ندا می ده چن نفر لبیک می گن؟؟؟؟

ی دوس ! یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com

سلام
من فک میکنم اگه ما بتونیم جایگاه خودمون و اماممون رو بشناسیم و بعد بر طبق شناختی ک پیدا کردیم ب سمت مقصد اصلیمون حرکت کنیم در طی این راه میتونیم کم کم نسبت ب امام زمان هم معرفت پیدا کنیم
همه ی اینا بستگی ب خودمون داره یکی اینقدی نور عقلش زیاده ک از همون اول زندگیش ب این معرفت میرسه
بضیا هم مدتی طول میکشه ک بتونن ب معرفت برسن ی سریا هم ک قربونش برم هیچوخ نمیرسن بهش
ولی من خودم ب این معتقدم ک اگه از ته دلمون از خود امام زمان دستگیری بخوایم صددرصر راه رسیدن ب معرفتش رو بهمون نشون میده باید با جون و دل صداش کنیم ...

باشو یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ق.ظ

13365686.persianblog.irسلام باوکالت قبول نشدم

ابراهیم ... آفتاب جماران یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ق.ظ http://jamaran110.blogfa.com

سلام
اگه روضه دوست دارید و تو حال و هواش هستید بفرمایید روضه. وگرنه بذارید واسه یه زمان مناسب.

اول ضمیر مرد غائب کجایی؟؟ یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ http://c100o13yar.blogfa.com

و چه سخت است زمانی که کسانی به نا حق به قومیت ما توهین می کنند تلخ تر زمانی است که این توهین در بین افراد متداول شود و ...
-------------
سلام دوست عزیز موضوع این پستم رو اختصاص دادم به چگونگی تولد یافتن جمله ی یه روز یه ترک - یه رشتی - یه اصفهانی یه ...
دوست داشتین بدونید این جمله چه جوری متولد شده تشریف بیارین
یاحق[گل]

راحله دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:07 ق.ظ http://tarannomesepid.blogsky.com/

سلام دوست خوبم،

چه سوال خوبی مطرخ کردید. این سوالیه که این روزها ذهن من رو واقعا به خودش مشغول کرده.
گاهی وقتها مرز بین حق و باطل از مو باریکتره، گاهی وقتها هم فاصله به اندازه یک دنیاست اما چشمها طوری بسته می شوند و گوشها کر می شوند که هیچ کس صدای حق رو نمی شنوه ....
شاید پیروان واقعی امام، کسانی بودند که صادقانه خودشون رو به خدا سپرده بودند تا قدرت درک حق را داشته باشند....

شاد باشید

باشو دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام بروزم[گل]13365686.persianblog.ir

آسمان سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ق.ظ http://asemanea7.blogfa.com

اگر خدا

دوستی را
نمی آفرید...


بشر هرگز

راه آسمان را

پیدا نمیکرد

و هبوط
پایان آدم بود...


مرگ بلبل
فاجعه نبود...


سوگ شقایق
معنا نداشت...


اگر دوستی نبود...


انسان تا آخرین دقایق


تشنه میماند...


و آدمی...
در عطشِ زندگی...


مدام

دل به سراب می بست...


اگر...
تنها اگر

همین یک واژه...
نبود...

دوستی....

ابراهیم ... آفتاب جماران سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ http://jamaran110.blogfa.com

سلام
از فضائل زیارت کربلا تا کنون نصیبم نشده. افسوس. مطلب جدیدم بر همین اساس نوشته شده. سر بزنید ممنون میشم. شاید دعا کردید ما هم آرزومون برآورده بشه.

باشو سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:53 ب.ظ

سلام .چطورمیشه فهمید من معتادم!بیابخون

آسمان چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:07 ق.ظ http://asemanea7.blogfa.com

فاصله تا بی نهایت دور نیست

هرکه دین داری کند محدود نیست

یوسفی دیدم که خندان می دود

این زلیخا آن زن مغرور نیست

حکم اعدام دلم صادر بشد

آه این حق من رنجور نیست

تا توانی راه حق را پیش رو

من روا گفتم حدیثم زور نیست

صبح پادشاهی من شب شده

این درام زندگی است شور نیست...

دونده ای ... چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام
صبحت بخیر........
خوبی؟
ممنون سر زدی

آسمان پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:05 ق.ظ http://asemanea7.blogfa.com

سلام دوست گلم
صبح به خیر ممنونم که سر زدی عزیزم
روز شادی برات آرزومندم

موفق باشی.............

باشو پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ق.ظ

سلام .دعوتی[گل]

لحظه لحظه انتظار... پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ب.ظ http://lahzelahzeentezar.persianblog.ir

هر جمعه عصر ...
وقتی هوای حوصله با بخت یار نیست

گل دادن درخت شروع بهار نیست

با هر زبان که گوش فرا می دهیم ... نه!

اندیشه کلاغ به جز قار قار نیست

این بار کوه بر سرمان صخره میزند

دهقان در انتظار ورود قطار نیست

دارا انار داشت و دارد هنوز هم

یک حرف تازه بر لب آموزگار نیست

بیهوده بر مدار زمین چرخ می خورم

این خط استواست ، کمربند یار نیست

دیوار هم کلافه این رفت و آمد است

در تیک و تاک عقربه ها بی قرار نیست

هر جمعه عصر پای تو را می کشد وسط

دنیا دچار ثانیه ای انتظار نیست
سلام.وبلاگتون خیلی زیباست. التماس دعا
منتظر حضور گرمتون هستم

آسمان پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:38 ب.ظ http://asemanea7.blogfa.com

اگر همه
با اسارت پرندگان شاد می شوند

پرنده می شوم

پرنده

پرنده ای اسیر لحظه های شاد

باشو جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام حالت خوبه؟محدثه جون چطوره اوضاع روبراهه؟خداراشکر..موفق وسربلندوسالم باشی

باشو جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:41 ب.ظ

عزیزم منتظرتم بیا

آسمان جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:18 ب.ظ http://asemanea7.blogfa.com

در کنج دلم دل به نماز ایستاده
او در بر معشوق به راز ایستاده

ای دل تو بریز اشک خدا را داری
در هر دل شب دل به نیاز ایستاده


ندای آسمانی شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ق.ظ

سلام
اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک ....
اگر بخواهیم به این معرفت برسیم باید متخلق به اخلاق الهی شویم بسیار سخت است ولی شدنی .

سلام
درسته ان شاءالله رنگ الهی بگیریم

ممنون از نظر ارزشمندتون
----
چرا وبلاگتون رو حذف کردین؟
این دنیای مجازی واقعا به شما وجناب صهبانا نیاز داره
من همیشه منتظر شما هستم
سالم وسعادتمند باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد